23 november, 2008

Den starka


Det här blir ett personligt inlägg.

Jag vet att jag ger ett intryck av att vara kompetent och stark. Jag klarar att prata inför 100 pers utan att svettas/darra. Jag tycker det är kul med undervisning och är gärna amanuens.

Jag höjer rösten om jag uppfattar en orättvisa oavsett om jag själv kanske hamnar i trubbel. Det gör jag även om jag kanske i efterhand blir nervös av konsekvenserna. Jag gör det för att jag har ett behov av att, som skrivet i föregående inlägg, vara stolt över mig själv.

När jag då i efterhand kanske blir nervös, flamsar till det, ofta i sällskap med nära vänner så kan jag få reaktionen, -varför utsätter du dig för det om du blir så nervös.

Det kan man kanske fråga sig, men varför fråga mig?
Se mig som en komplex person som också har orsak att visa sina svaga sidor. Jag kan inte alltid vara den starka.

Inga kommentarer: