23 februari, 2010

Snö och motion

Jag har kommit igång att träna igen. Dans, step up och gympa. Samt en massa promenader.

För att peppa mig har jag skapat ett konto på funbeat.se
Man kan skapa egna träningsmål. Mina mål just nu är 2 träningspass/vecka och minst 90minuters promenad/vecka. Efter varje vecka står det hur man lyckats uppfylla målen i %.

Förra veckan med snöovädret innebar en hel del promenerande. Ingen kollektivtrafik, innebar att jag i söndags promenerade ca 1 mil. Antagligen mer, för varje steg jag tar, halkar jag tillbaka 10 cm i snön. Iaf slutade mitt promenadmål på 178%.

Idag blir det träning, Dansaerobic. Har inte testat det förut, kommer säkert villa bort mig, men räknar med att ha kul.

Jag fortsätter att bearbeta min aversion mot psykiatriska diagnoser. Tog hand om en schizofren man när jag arbetade som sjuksköterska i helgen. Det gick bra det med. Jag har börjat ta på mig de patienterna för att vänja mig.

Men jag undrar hur det går nästa gång någon pat blir hotfull eller våldsam.

Inga kommentarer: