26 februari, 2010

Bloggen

Varför skriver man på nätet? Har fått den frågan ett par ggr. Nästa fråga är: Hur orkar du?

Jag bloggar av flera orsaker:
Jag skrivit dagbok i omgångar, det här är ett alternativ, men pga offentligheten är jag tvungen att formulera mig bättre, dvs jag utvecklar mitt skrivande.

En dagbok kan man slänga undan i ett hörn, bloggen gör att jag skriver oftare.

Jag vill komma ihåg efteråt hur det var att gå på läkarprogrammet, det händer så mycket hela tiden. Jag ändrar uppfattning om en hel del saker.

Och det är inte jobbigt att skriva. Det ger mig något.

Till sist, man får vänner i bloggvärlden. De som gått igenom samma sak som jag kan skriva kloka synpunkter. Genom att jag bloggar själv, blir det naturligt att följa andra bloggar.
Listan med 26 bloggar till höger tittar jag på varje dag, och läser när det finns något nytt.

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag brukar få samma frågor, och kan lätt instämma i dina svar.:)

Det är roligt och givande att läsa vad folk skriver på nätet, att få möjligheten att följa med i annars okända människors liv tycker jag är fantastiskt! Informationen finns ju där och då vill man så klart ta del av den!

Dr Wannabee sa...

Precis, en värld av information, och bloggisar. Tack för svaret. :)