22 februari, 2009

Skön helg

Igår var vi hela familjen inklusive ett par kompisar med hund i pulkabacken i närheten. Trots förkylning blev det flera åk. Hunden tyckte det var jättekul, och hoppade i och ur sin mattes pulka under färden, vilket var rätt underhållande att se :)

Senare hemma så hade jag och sonen en kontrovers som slutade med lite väl valda förolämpningar och hot, jo vi kan sjunka till den nivån, fast alltid med glimten i ögat. Iaf så slutade det med stort asgarv efter att sonen hotat att dra mig i min snippskinka. Jag lämnar till läsarna att lista ut vad ordet betyder.

I morse vaknade jag med megastort gomsegel(=uvula). Förkylningen gör att jag bara andas genom munnen, i ryggläge innebär detta enorma timmerstockar = Ett gomsegel som passar på en elefant
Nu har jag testat det mesta för att få den att bli mindre inklusive att spraya nezeril i halsen. Blääk.
Undrar om choklad hjälper.

Inga kommentarer: