Efter helgens jobb, är jag nu i skolan och förbered mig inför nya kursen.
Har läst (=tittat på bilder) några sidor i kliniska anatomiboken. Får avvakta med riktigt plugg tills jag vet vad som är viktigt. Har också skrivit ut föreläsningsanteckningar för kursen.
Vi har det så lyxigt att våra äldrekursare antecknar på laptop på föreläsningarna och lägger ut dokumentet till oss, så vi som inte är så snabba med pennan har tillgång till bra anteckningar.
Någon kanske tror att vi därför struntar i föreläsningarna och bara läser anteckningar. Nope, har inte hänt mig hittils.
De gånger jag struntar i föreläsningen, är när jag av erfarenhet vet att den inte ger mig något. Det kan vara föreläsare som inte kan hålla tråden, förvirrar oss med att säga fel, har 100 PP-slides som visas 5 sek i taget eller enbart läser och skriver på tavlan utifrån ett papper utan att kunna svara på frågor.
Föreläsningsanteckningarna är ett hjälpmedel som jag är mycket tacksam över. Tack snälla äldrekursare!!
3 år sedan
3 kommentarer:
Anatomiföreläsningar är nog inte det roligaste man kan vara på. Inte ett ämne att föreläsa i.
På bäckenanatomin hade vi en sjukt bra nätföreläsning, man kunde pausa och spela tillbaka bäst man ville hemma framför datorn.
Om jag ska klaga så tycker jag sällan att andra studenters anteckningar är så mycket att hurra över, men det är väl min personliga åsikt.
Nej, Anatomin är rätt jobbig. Håller med.
Det är inte "vanliga" anteckningar, utan genomarbetade dokument inkl bilder, från både föreläsningar, kursmaterial och böcker. Dvs sjukt användbara.
Tack för kommentaren, alltid roligt med synpunkter. :)
Skicka en kommentar